Amandarin

Halloj! Är en 16 årig tjej med ett normalt 16- års liv. Jag skriver mest här för min egen skull, jag antar att det inte är så många som läser, men det skulle vara väldigt kul! Än så lände är den här bloggen mest som en liten dagbok där jag skriver om mina dagar och uppleverlser! Jag hoppas påå att komma längre än så, men vi får se vart allt leder! Kraam

Tandläkarn och galna bullar

Publicerad 2012-02-08 21:10:55 i Allmänt,

Nu har även Onsdagen passerat och det känns rätt bra!
Skoldagarna är inte följer inte helt samma mönster nu när de nationella proven satt fart.
Vid 11 skulle jag på den "årliga" tandläkarkontrollen, inte för att den går att kalla årlig vad gäller mig, blir snarare, vartannat, vart fjärde år, eller liknande..!!
Gillar inte tandläkarbesök, AVSKYR den där "tandröntgen", har nu, som alla andra gånger, fått 4 sår i munnen pga den.., 2 sår i gommen och 2 st under tungan, allt detta bara för att få veta att jag hade mycket fina tänder, känns liite onödigt.. xP
Aja, till min stora glädje hade jag ÄNTLIGEN hemkunskap efter hur lång tid som helst!!!
Men tyvärr skulle vi bara baka bullar.., barnsligt lätt, lite tråkigt och lär mig ingenting, vill ju utvecklas!
Så när jag bara lite halvhjärtat gjorde mina kanelbullar brydde jag mig inte om att trycka ner dem ordentligt i formarna, så när jag sedan lät dem jäsa och hade in dem i ugnen reste de sig som små torn från mitten!!
De såg heeelt galna ut!! ;O

Stressade sen med bussen och kom hem vid halv 4, överaskade Jacob lite med att bjuda på bullarna som fortfarande var varma. :)
Kanelbullar och mjölk.. <3 <3

Sen en tidig sväng ner till kaninerna då jag inte riktigt känner för att gå ned senare ikväll då chanserna är rätt stora att det kan spronga omkring en VARG häromkring..!!!!!! Scarry!

Men sen hade jag mitt eget lilla hemkunskapspass här hemma och lagade köttförsfyllda piroger med äppelsallad, blev en god middag som även följdes upp av lite efterrätt sedan, smält choklad med banan och apelsin! :)

Nu ska man väll försöka förbereda sig inför ca 3 timmars provtid imorgon då! :P

Bye <3



Andra bullar jag gjorde förut, de blev mer lyckade.. x)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela