Amandarin

Halloj! Är en 16 årig tjej med ett normalt 16- års liv. Jag skriver mest här för min egen skull, jag antar att det inte är så många som läser, men det skulle vara väldigt kul! Än så lände är den här bloggen mest som en liten dagbok där jag skriver om mina dagar och uppleverlser! Jag hoppas påå att komma längre än så, men vi får se vart allt leder! Kraam

Blandis-utställning!

Publicerad 2012-01-07 21:16:21 i Allmänt,

Våran lilla Chica är en söt blandrashund, eller om man ska vara petig, en spansk gatkorsning, hon kom till oss för ca 4 år sedar genom en förening i Spanien som tar hand om övergivna hundar, vi hade då vart utan hund i ca ett halvår och skulle just då inte ha någon hund på ett tag.., trodde vi! Några dagar senare var Chica våran!! <3
Hon är en mycket kär familjemedlem och är alltid så otroligt glad!!!

Med våra tidigare hundar hade vi (eller mamma) vart på en del utställningar (fast renrasiga hundar), så nu i samband med att det var husdjursmässa i Stockholm var det även en Blandras- utställning där.
Bara för skojs skull var vi med, för vi kunde ju samtidigt gå på mässan också!

Jag hade rätt höga förväntningar över dagen, men det blev tyvärr sämre än vad jag förväntat mig.
De hade "flyttat" ringen till en annan sal, i samma sal var också en resturang (!?!?) och försälgning av heliumballonger. Bara att det var vid en resturang kändes lite skumt och personalen kändes också otrevlig och det var dåligt med plats. Chica skulle vara med i sista klassen, så vi fick ju vänta en hel del...
Några vänner till mamma var också där, så vi kollade på dom medans vi väntade, och för dem gick det väldigt bra!! :)  MEN..., Chica är skotträdd, VÄLDIGT skotträdd och att de hade heliumballonger där som de hela tiden blåste upp gjorde inte saken bättre..
När några ballonger sprack var Chica knapt kontaktbar längre, hon bara darrade, när de blåste upp ballongerna var det också ett tjutande ljud, vilket hon antagligen förknippade med fyrverkerier..

Även skjälvaste mässan var en besvikelse, det var en stel stämmning och riktigt rörigt..

När det sen var Chicas tur att gå in i ringen (och fler ballonger hade smält..) fick vi dra in henne...
Fast hon var så rädd fick hon väldigt fin kritik och hade det inte vart för denna rädsla fanns nog även en chans för placering, fast hos oss är hon alltid plaerad högst upp, och det är ju det som är viktigt!

När vi sen åkte där ifrån och klev ur bilen senare var det tydligen inte färdigt med smällar, just som vi gått ur bilen börjar någon/några skjuta raketer!! IDIOTER, det är en hel vecka efter nyår!! Blir rätt arg då!

Ja, nu är vi iaf hemma och Chica har lugnat sig, bara ta det lungt nu ikväll då. :)Fina Chicha <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela