Amandarin

Halloj! Är en 16 årig tjej med ett normalt 16- års liv. Jag skriver mest här för min egen skull, jag antar att det inte är så många som läser, men det skulle vara väldigt kul! Än så lände är den här bloggen mest som en liten dagbok där jag skriver om mina dagar och uppleverlser! Jag hoppas påå att komma längre än så, men vi får se vart allt leder! Kraam

Ladda inför Melodifestivalen

Publicerad 2012-02-11 16:36:41 i Allmänt,

Skönt att vakna i morse och veta att det var Lördag!
Efter lite TV- tittade började även de små mostrerna (undulaterna) vakna och med lite elak avsikt lät jag min dörr vara öppen då jag tyckte att det började bli dax för resten av familjen att gå upp. (fåglarna låter MYCKET!!)

Jag, mamma och Chica gick en skön promenad på ca 2 timmar, mest i skogen, vi stötte på 2 st rävar som Chica GÄRNA ville jaga, men som tur var höll vi i hennes 15 m långa lina!!!

Väl hemma pustade vi ut efter promenaden med varm soppa och kanelbullar, gott!
Sen började det klia i fingrarna efter längtan på att få baka något!!

Bläddrade lite i en bok med brödrecept och lyckades övertala mamma om att det var "nödvändigt" att jag bakade bröd, men med så mycket jästid osv blir det inte mycket till bak..
I frukskålen låg även ett par bananer som började se lite tråkiga ut, och varför inte göra banankaka tills ikväll?
Så nu har jag gjort "Dunder-kakan", banankaka med chokladbitar & uppvispade äggvitor, den får nog bli till melodifestivalen i kväll och ev. hittar vi kanske på något mer! :P
Brödet står på jäsning och snart blir det dax att börja med middagen som ikväll blir lax under fetaost- täcke.

Är fortfarande inte klar med gymnasievalet.. :S Men TROR att jag iaf vet vilken linje jag ska satsa på, torts att jag har mina största intressen vid matlagningen, foto & bild och djur så täcker jag nog försöka statsa på  samhälle, beteendevetenskap, mycket pluggande där bara..


Här blir dagens middag!  <3

Dagens middag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela