Amandarin

Halloj! Är en 16 årig tjej med ett normalt 16- års liv. Jag skriver mest här för min egen skull, jag antar att det inte är så många som läser, men det skulle vara väldigt kul! Än så lände är den här bloggen mest som en liten dagbok där jag skriver om mina dagar och uppleverlser! Jag hoppas påå att komma längre än så, men vi får se vart allt leder! Kraam

Förkyld..

Publicerad 2012-01-25 18:57:03 i Allmänt,

Ja, som vanligt lyckas jag alltid dra på mig någon förkylning så fort skolan börjar igen, börjar dock bli lite lite bättre nu vilket känns skönt!
Men samtidigt kan jag inte undgå att erkänna att det faktiskt är liite mysigt att vara förkyld, i alla fall på dagen. ;)
Kvällarna känns mest plågsamma, när det inte går att sova fast det känns som man ska somna vilken sekund som helst.. skummit..?? :O

Har ju inte direkt fått så mycket vettigt gjort under den här (snart) veckan som gått, gjort min bildläxa, som på något skumt sätt var att se en skräckfilm!!! Vart är utbildnings-syftet där??

I brist på skräckfilmer hemma lyckades mamma hitta EN film av alla våre, eh.., många filmer!
Mosquito som filmen hette, går inte precis att kalla för skräckfilm, har kommit på en ny genre; "Illamåendeframkallande misslyckad kommedi med inslag av since ficton!!"
Skådisarna var inte speciellt bra och hela filem var sjukt overklig!

Men men, "rotade" fram min gamla bokmärkes-sammling från ett skåp och har suttit och sorterar alla nu, och det var inte så få direkt!! 4 st fulla pärmar och då sorterade jag dem som i kapitel eller något liknande, det var faktiskt riktigt mysigt att sitta och pyssla med, det är många söta, roliga och fina bilder som i alla fall jag gärna tittar på flera gånger än vad jag gjort de senaste åren.

Igår provade jag på ett nytt recept på en köttfärsgratäng, blev riktigt lyckat! Men idag blev det bara rester till mig och Jacob här hemma.
Surar just nu lite över att de tagit bort ett av mina favortitprogram "Sveriges mästerkock", för att visa flera timmars lååååååångtråkigt handbollsEM.. Trååååååkigt! När det ändå finns sportkanaler så kan man väl visa dem där?? :O Speciellt irriterad just idag då jag inte har så mycket bättre för mig än att titta på TV.. :P

Eftersom det ändå är vinter nu så kan jag väl lika gärna dela med mig av en liten vinterbild.. :P

En liten vinterbild i längtan efter sommaren bara...

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela