Amandarin

Halloj! Är en 16 årig tjej med ett normalt 16- års liv. Jag skriver mest här för min egen skull, jag antar att det inte är så många som läser, men det skulle vara väldigt kul! Än så lände är den här bloggen mest som en liten dagbok där jag skriver om mina dagar och uppleverlser! Jag hoppas påå att komma längre än så, men vi får se vart allt leder! Kraam

Unhappy..

Publicerad 2012-02-09 19:47:24 i Allmänt,

Total-kaos-dag..!
Vad gör man när vänner sviker, när man upptäcker att de faktiskt inte är några äkta vänner.

Ibörjan av hösten var vi ett härligt litet "gäng" på 4 tjejer, glada, snälla och stöttade varandra!
Av helt okänd anledning är det en som börjar bete sig väldigt konstigt, hon ignorerar oss och verkar helt plötsligt börjat hata oss, förvirrade och ledsna stod vi hela tiden ut medans hon verkade "få med sig" andra delar av klassen, inte så kul med tanke på att vi andra inte gjort någonting!

Nu verkar samma sak hända igen, fast nästan värre känns det som, E (kallar henne det nu) har varit till och från, ibland duger vi, ibland inte, hon undviker oss och vi försöker förtvivlat fråga henne vad det är, samtidigt som hon säger att allt är toppen skriver hon samtidigt på facebook att hon är hatad av alla och inte har några vänner.
Kul, vad är en vän för henne? När man gör allt och verkligen bryr sig, sitter utanför toaletten och väntar på henne (och pratar), när hon låst in sig där "bara-för-att"!
Sen ångrar hon sig och vi är tydligen hennes vänner igen, men nu vet jag inte vad hon håller på med, hon försöker få alla att tycka så synd om HENNE, det ska vara HON som lider, HON som får stå ut med allt och HON som tar ifrån oss fler vänner av klassen!
Klarar inte det här, HATAR det, HATAR henne (just nu), HATAR min eländiga klass, HATAR den där skolan!

Åh.... Känner sig så uppgiven, vet inte vad jag ska ta mig till, vem finns det att kunna prata med?
Det tar nå enormt mycket att försöka visa sig glad och skratta åt det andra skrattar åt när man egentligen bara känner för att gråta, när det gång på gång hugger till i magen och man känner sig helt vilsen, och sen stå ut med det här andra också..

Ja, nog "klagat", behöver lixom avreagrea mig, även om det här inte hjälper nå speciellt....

Nästa problem blir gymnasievalet nu.., bara 6 dagar kvar...., och jag har inte ens bestämt mig för vilken linje jag vill gå... 

Nästa: Gymnasieval  Därefter: Städa rummet!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela